Andrej Terem: „Klienti postupně přecházejí z preference advokáta podle ceny ke kvalitě“

Od 9. března 2017 7 dubna, 2020 Marketing
Kdy jste založili svou kancelář?

Kancelář vznikla v roce 2009 a našla si své místo na trhu.

Jak hodnotíte vývoj služeb v advokacii na Slovensku za poslední roky?

Pozitivně. Cítíme, že dynamický vývoj v jiných odvětvích pomalu, ale jistě přichází i do advokacie.

Jaké jsou podle vás nejnovější trendy? Na co se může zákazník v blízké době těšit?

Technologie v tradiční komunikaci, přeshraniční právní poradenství, větší flexibilita a přizpůsobení se novým odvětvím a výzvám.

Jak hodnotíte podnikatelské prostředí na Slovensku?

Bohužel, podnikatelské prostředí se nezlepšuje, spíše naopak. Rádi bychom klientům radili spíše při důležitých obchodech než při náročném dodržování jejich práv.

Jak je na tom podle vás kvalita služeb jako takových na Slovensku?

Různá, avšak postupně se zlepšuje.

Co je pro vás v kanceláři nejdůležitější?

Důvěra klientů. A to, že se k nám budou vracet a doporučovat nás svým partnerům.

Jak vnímáte vývoj vašeho průměrného zákazníka za poslední roky?

Jsme rádi, že klienti postupně přecházejí z preference advokáta podle ceny ke kvalitě.

Co byste klientům doporučili zohledňovat při výběru služby? Na co si mají dávat pozor?

Zkušenosti kanceláře, kvalita její práce a to, jak komunikuje s klientem (= lidská řeč, ne řeč zákonů).

Upřednostňujete domácí výrobky před zahraničními?

Pokud existuje domácí alternativa k zahraničním, tak určitě.

Jakou roli u vás hraje marketing?

U nás slouží zejména pro budování korporátní identity.

Do jaké míry jsou pro vás grafika a design důležité?

Musí přiměřeně doplňovat naši identitu.

Je podle vás grafika a design ve světě na vyšší úrovni než u nás?

Je minimálně na stejné jako v zahraničí, i když za trendy často zaostáváme.

Myslíte, že je reklama v dnešní době dost kreativní a inovativní?

Je stále obtížnější najít inovativní a kreativní reklamu, ale o to více se cení, pokud ji najdete.

Která kampaň vás v poslední době nejvíce zaujala a proč?

Vánoční video H&M – Come Together od Wese Andersona.

Jak často aktualizujete obsah na webu?

Ne tak často, jak bychom chtěli. Ale snažíme se to změnit.

Měníte design webových stránek pravidelně dle aktuálních trendů? Jak často?

Cca jednou za 3 až 4 roky.

Vyhledáváte webový obsah přes smartphone?

Ano, často.

Co považujete při spolupráci s digitální agenturou za nejdůležitější?

Schopnost agentury porozumět potřebám klienta a nechat dost prostoru pro kreativitu agentuře.

Co očekáváte od grafického designéra, který s vámi na projektu pracuje?

Že alespoň z jednoho jeho návrhu budeme nadšení.

Jak si představujete ideální péči o vás, jakožto o klienta u agentury?

Pravidelné informace o trendech, novinkách a občasný přímý kontakt agentury s doporučeními pro zlepšení našeho marketingu.

Pracujete i přes víkend nebo o svátcích?

Někdy ano.

Kde hledáte inspiraci?

V přírodě.

Berete svou práci osobně nebo od ní máte zdravý profesionální odstup?

Zdravý profesionální přístup je základ kvalitní práce.

Které trhy jsou pro vás výzvou do budoucna?

Ty, které jsou málo vnímány, ale mají potenciál.

Jakou roli bude hrát digitální agentura podle vás v budoucnu?

Stále větší, protože život se přesouvá do digitálního prostoru.

Co by se vám na další spolupráci s agenturami líbilo? Co by měly podle vás změnit?

Více časové flexibility a snahy porozumět našim potřebám.

Jaký je váš recept na ideální den v práci?

Úsměv.

Co děláte, když potřebujete vypnout?

Nepracuji.