MAISON D'IDÉE Prague

Hledá se zkušený grafický designér obalů

Chceme se posouvat vpřed a taky proto neustále hledáme nové, šikovné lidi se zkušenostmi v této oblasti. Po zaslání portfolia si s každým uchazečem rádi posedíme a probereme budoucnost u šálku kávy. Vždy jsme vděční za rozhovor; člověk nikdy neví, co z takového posezení může vzejít. Před samotným pohovorem je ale dobré rozpomenout se na důvody, pro které byste právě vy měli být tím člověkem, po kterém pátráme. Vypracování a analýza vlastních schopností vám může pomoci lépe se připravit na pohovor a možná se, právě kvůli tomu, rozhodnete raději chvíli počkat, nasbírat více zkušeností či rozšířit a přepracovat si portfolio.

Co očekávat od pozice grafického designéra obalů?

Bez debaty jde o atraktivní pozici, je třeba si ale uvědomit, že obal je z grafického hlediska komplikovaná záležitost. Designér musí zohlednit nemalý počet omezujících faktorů a zároveň mít nastudované vše v rámci daného segmentu na daném trhu.

Ve výsledku musí kombinovat všechny povinné prvky a komunikovat žádané informace. Vzhled musí být relevantní a atraktivní pro cílovou skupinu, ale zároveň musí překonat konkurenci. Vytvoření designu, který vyrazí dech, vyžaduje, aby si grafik, ať je jakkoli dobrý, sáhl na své dno.

Klient vždy vyžaduje několik alternativ. Tvorba designu je náročný proces a při packagingu to platí dvojnásob. Zadání se může opakovaně měnit. Grafický designér, kterému svěříme projekt, bude muset zvládnout adaptovat všechny požadavky klienta, konzultovat je s creative directorem a co je nejdůležitější: během celého procesu nevyhořet.

Uchazečům proto doporučujeme položit si následující 3 otázky:
Jaké kvality nás potěší u našich budoucích kolegů?

V otázce talentu věk nehraje roli, ale zkušenosti se dají získat pouze časem a poctivou prací na sobě. Proto hledáme člověka přibližně ve věku od 30 do 40 let, který již za sebou má nějaké ty roky zkušeností a který by byl dostatečně osobnostně a profesionálně vyzrálý, aby zvládl navrhování obalů na úrovni.

Grafik na pozici obalového designéra musí aktivně sledovat aktuální trendy. Musí mít přiměřený přehled a znalosti o zboží, především o potravinách.
Nehledáme jasnovidce, ale je pravdou, že dobrý obalový designér by měl mít schopnost trendy správně předvídat a adaptovat. Je nezbytné, aby byl schopen vytvořit a odprezentovat jasnou vizi pro grafický koncept, jeho adaptaci a fungování v reálném světě a zároveň si zachovat vlastní rukopis.
Dobrý designér obalů musí umět posoudit relevanci aktuálních trendů pro delší časové období a musí být schopen navrhnout design, který je nadčasový a má vůči krátkodobým módním výstřelkům své vlastní, unikátní postavení.

Exit mobile version